Total Pageviews

Wednesday 7 September 2011

andaiku mampu.....

aduhai hati yang melati kasih ku
kenapa menyeksakan...
kenapa menggusarkan...
kenapa mengguriskan..

 sendiri juga aku terdampar
di ruangan balik kalbu sendiri

aku tak mahu tangis..
kerna ia menyeksakan

aku tak mahu duka..
 kerna ia menyedihkan

aku tak mahu ingatan..
kerna ia membunuh ku

duhai alam
tepiskan duka ini
longgarkan kusut ini
biar aku bernafas tenang
kembali tersenyum riang




CINTA.........ia begitu mudah untuk diungkapkan dan begitu mudah jg dikhianati.......setiap insan didunia ini punya hak untuk dicintai dan mencintai.......tp tidak semua dpt merasai kemanisan CINTA SEJATI......
CINTA......kadang-kadang ia bisa menghanyutkn fikiran manusia.....bisa memberi kebahagian dan juga kehancuran.....manusia kadang2 lalai apabila dibuai asyiknya asmara cinta.....
CINTA.....ianya indah apabila dibayangkan.....indah juga jika ianya dibelai dengan kejujuran dan kepercayaan....dan ianya mula menjadi igauan ngeri pabila ianya disemai dengan api cemburu dan pabila hilangnya kejujuran dalam perhubungan........

Sungguh pedih rsenye pabila harapan dalam perhubungan hancur di tengah jalan...ia mampu menghilangkan kewarasan minda......mampu menghilangkan pertimbangan....dan mampu menaikkan kemarahan di jiwa......

Wahai si pencinta jangan terlalu asyik bermain api cinta......jangan terlalu mengharap pada harapan yang tidak pasti....jangan terlalu leka dengan ungkapan CINTA kerna ia mampu menyakiti hatimu......

  


biar rindu melekat tegar
biar senyuman nostalgia berputar
biar kasih utuh tak tertolak

aku lepaskan..
rela lepaskan..
tangis lepaskan..

seolah mimpi diganggu siang
dalam kesedapan ianya berbatas
terhalang oleh yang tak tertolak
pasrah ungkapan
kedu langkah
persis gila

aduhai...

lepaskan saja dia..
lepaskan saja dia...
lepaskan saja dia....
lepaskan saja dia pergi!



Pergilah SAYANG...pergi lah CINTA....pergi lah DUKA..tinggalkan ku SENDIRI....


No comments:

Post a Comment